E-recruitment marketing

E-recruitment strategie

Het aantrekken van voldoende gekwalificeerd personeel is zo gemakkelijk nog niet in een krappe arbeidsmarkt. Meer dan ooit is het belangrijk dat je als werkgever zorgt voor de juiste e-recruitment strategie: hoe vind je de juiste kandidaat voor jouw vacatures, via welke online kanalen en tegen welke kosten? De tijd dat alleen een vacature op de eigen website genoeg was, is inmiddels wel voorbij.  Zonder duidelijke e-recruitment strategie is het werven van personeel al snel een tijdrovend en inefficiënt proces.

Online marketing Candidate Journey

De online aanpak van e-recruitment is vergelijkbaar met leadgeneratie bij online marketing. Het startpunt is een e-recruitment strategie. Ik kijk eerst naar de doelen: welke kandidaten zoek je, tegen welke kosten en op welke online kanalen gaan we deze kandidaten vinden. Ik maak gebruik van Google’s “See Think Do Care Model” ofwel de customer journey. Bij online marketingcampagnes wordt daar ook veelvuldig gebruik gemaakt. Hierbij wordt een strategie ontwikkeld waarin het hele oriëntatie,- en aankoopproces wordt opgevangen in een campagne en waarbij elke fase een ander doel heeft. Van zichtbaarheid, tot interesse, tot het aansturen op aankoop. Dit model kun je ook uitstekend toepassen in recruitment. Het enige verschil is dat we kandidaten werven in plaats van leads en we werken met een “candidate journey”

Resultaat

Ik heb jarenlange ervaring in online marketing en ook nog eens bij grote vacaturesites zoals Monsterboard, Nationalevacaturebank en Intermediair. Met deze bagage help ik je graag bij het opstellen van een e-recruitment strategie of bij de uitvoer van onderdelen daarvan. Denk bijvoorbeeld aan campagnes op Google, Indeed, LinkedIn of Jobrapido of advies over Google for Jobs. Met als resultaat: sneller de juiste kandidaten vinden tegen lagere kosten.