LinkedIn heeft onlangs een nieuwe hele mooie retargeting optie toegevoegd: single image retargeting. In deze blog lees je wat single image retargeting is en waarom je er vandaag nog mee wilt beginnen.
Wat is single image retargeting
Tot voor kort kon je op LinkedIn alleen kliks en website verkeer retargeten. Nu is daar een extra optie bijgekomen, single image retargeting.
Met single image retargeting kun je retargeten op basis van:
- Interacties met je single image ad: dit zijn de likes, comments, shares, company page follows etc. etc. Eigenlijk alle interactie met je single image ad. En het mooie is: dit kan met terugwerkende kracht. Dus als je nu een single image retargeting audience zou aanmaken, dan kun je bijvoorbeeld de interacties van de afgelopen weken meenemen.
- Betaalde klikken op je advertenties: dit zijn dus de kliks op je advertentie.
Waarom je vandaag nog met single image retargeting wilt beginnen
Net als bij de al bestaande retargeting mogelijkheden moet je minimaal 300 mensen in je audience hebben om hem te kunnen gebruiken. Bij een kleine campagne en/of een kleiner budget duurt dat soms wel even. Bij interacties gaat het gelukkig sneller om tot die 300 te komen. Je kunt voor alle lopende campagnes met single image ads retargeting audiences aanmaken, dus ook data uit het (recente) verleden kun je meenemen.
Deze nieuwe retargeting functie is een mooie manier om je publiek op te warmen. Vooral in de top en mid funnel kun op deze manier bijvoorbeeld gratis tips en downloadables promoten en de interacties vervolgens lager in de funnel retargeten met een boodschap die gericht is op lead generatie of sales.
Heb je hulp nodig bij het aanmaken van single image retargeting audiences of wil je advies voor je LinkedIn Ads strategie, ik help je graag.