Online marketing strategie

Optimaal rendement

Voor optimaal rendement uit je website is een goede online marketing strategie essentieel. Het maakt niet uit of je een webshop hebt, B2B leads wilt genereren of dat je wilt werken aan de naamsbekendheid van je bedrijf. Een online marketing strategie helpt je met het effectief inzetten van je budget en met het aanspreken van de juiste doelgroep met de juiste boodschap.

Ik help je graag om een online marketing strategie op te stellen of de al bestaande strategie onder de loep te nemen. Dit kan op de volgende twee manieren:

1. Online marketing strategie opstellen

Als je nog geen online marketing strategie hebt, gaan we die opstellen. De bedrijfsdoelstellingen zijn daarbij altijd de basis. Vanuit daar werken we een strategisch plan uit, met een aantal vaste onderdelen:

  • Doelstellingen
  • KPI’s
  • Budget
  • Doelgroep
  • Propositie
  • Online kanalen
  • Operationeel actieplan

Resultaat

Het resultaat is een uitgewerkte online marketing strategie op maat met een duidelijk actieplan en een roadmap. De strategie kun je desgewenst zelf uitvoeren of overlaten aan mij.

2. Online marketing strategie audit

Heb je al een online marketing strategie, maar ligt deze onderin de la en is het hoog tijd dat hij afgestoft wordt?

Een audit is een uitgebreide analyse van de al bestaande online marketing strategie. Aan de hand van de vaste onderdelen en behaalde resultaten beoordeel ik de strategie op effectiviteit en mogelijke verbeterpunten.

Resultaat

Het resultaat is een adviesdocument met tips en verbeterpunten. Met deze tips en verbeterpunten kun je zelf aan de slag of ik help je er mee.