• Google adverteren

Adverteren op Google

Google Ads

Adverteren op Google via Google Ads (voorheen Google Adwords) is voor veel mensen synoniem aan online marketing. Online marketing is veel meer dan dat, maar Google Ads is wel een effectieve manier om je doelgroep te bereiken via de zoekmachine. Met Google Ads kun je adverteren in het zoeknetwerk en/of het display netwerk van Google.

Waar adverteren

Het zoeknetwerk van Google bestaat naast de zoekmachine uit Google Play, Google Shopping, Google Maps en de websites van Zoekpartners.  Zoekpartners zijn partnerwebsites van Google die de Zoekfunctie van Google op de website aanbieden. Bekende voorbeelden van Zoekpartners zijn Nu.nl en Marktplaats. Het display netwerk bestaat uit Google websites zoals YouTube en Gmail maar ook vele duizenden andere partnersites.

Customer journey

Google Ads kun je inzetten in verschillende fases van de customer journey, bijvoorbeeld voor:

  • het verhogen van naamsbekendheid
  • leadgeneratie
  • webshop sales
  • tijdelijke promotie van een product of dienst
  • retargeting

Waarom Google Ads:

  • Met Google Ads kun je op een snelle manier je doelgroep bereiken
  • De doelgroep is heel nauwkeurig te targeten en te retargeten
  • Je bepaalt zelf het budget dat je wilt inzetten en rekent af per klik.
  • Google Ads is heel goed meetbaar. Hierdoor zie je direct wat het oplevert

Campagnemanagement Google Ads

Het beheren van een Google Ads campagne vraagt om specialistische kennis. Bovendien is het belangrijk om de campagnes continue te optimaliseren. Wees de concurrentie een stap voor en zorg ervoor dat je inzicht hebt in de resultaten en de campagne regelmatig bijstuurt.  Zorg ervoor dat je regelmatig zoekwoorden en advertenties optimaliseert, de kwaliteitsscore verbetert, conversie vriendelijke landingspagina’s maakt, etc.

Google Ads uitbesteden

Ontbreekt de tijd of kennis, maar wil je wel het maximale uit je Google Ads budget halen, dan is het slim om het campagnemanagement van Google Ads uit te besteden. Ik help je graag met:

  1. Het opzetten van een nieuwe Google Ads campagne
  2. Het campagne management
  3. Een eenmalige Google Ads Audit

Als ex-medewerker van Google ken ik heb ik veel kennis van Google Ads.  Ik heb veel ervaring met campagnes voor kleine en grote MKB bedrijven in binnen- en buitenland en in diverse branches, zoals travel, education, recruitment en zakelijke dienstverlening. Uiteraard ben ik Google Ads certified

Gerelateerde blogberichten

Uitgeverij De Bezige Bij
, , , ,

Transitie van offline naar online voor uitgeverij De Bezige Bij

De afgelopen periode heb ik als interim online marketeer gewerkt bij Uitgeverij De Bezige Bij. Mijn opdracht was om online structureel te integreren in de bedrijfsprocessen. Via deze casebeschrijving deel ik graag de learnings van deze mooie opdracht met je.
Covid-19 Facebook Google
, ,

COVID-19 gratis advertentietegoed Google en Facebook

Om MKB bedrijven een beetje tegemoet te komen in de Corona crisis, bieden Facebook en Google momenteel gratis advertentietegoeden aan adverteerders. In dit blog lees je wat je moet doen om in aanmerking te komen voor de regelingen van Google en Facebook.
corona google ads
,

Wat doe je met Google Ads tijdens de Corona crisis?

Dat de Corona pandemie een grote impact heeft op de hele maatschappij is duidelijk. Hoe kun je als online marketeer nu het beste reageren op de ontwikkelingen? Wat moet je nu doen met je Google Ads campagnes?