Adverteren op Google

Google Ads

Adverteren op Google via Google Ads (voorheen Google Adwords) is voor veel mensen synoniem aan online marketing. Online marketing is veel meer dan dat, maar Google Ads is wel een effectieve manier om je doelgroep te bereiken via de zoekmachine. Google Ads kun je inzetten in verschillende fases van de customer journey:

  • het verhogen van naamsbekendheid
  • voor leadgeneratie
  • webshop sales
  • tijdelijke promotie van een product of dienst

Waarom Google Ads:

  • Met Google Ads kun je op een snelle manier je doelgroep bereiken
  • De doelgroep is heel nauwkeurig te targeten
  • Je bepaalt zelf het budget dat je wilt inzetten en rekent af per klik.
  • Google Ads is heel goed meetbaar. Hierdoor zie je direct wat het oplevert

Campagnemanagement

Het beheren van een Google Ads campagne vraagt om specialistische kennis. Bovendien is het belangrijk om de campagnes continue te optimaliseren. Wees de concurrentie een stap voor en zorg ervoor dat je inzicht hebt in de resultaten en de campagne regelmatig bijstuurt.  Zorg ervoor dat je regelmatig zoekwoorden en advertenties optimaliseert, de kwaliteitsscore verbetert, conversie vriendelijke landingspagina’s maakt, etc.

Google Ads uitbesteden

Ontbreekt de tijd of kennis, maar wil je wel het maximale uit je Google Ads budget halen, dan is het slim om het campagnemanagement van Google Ads uit te besteden. Ik help je graag met:

  1. Het opzetten van een nieuwe Google Ads campagne
  2. Het campagne management
  3. Een eenmalige Google Ads Audit

Resultaat

Als ex-medewerker van Google heb ik veel kennis van het systeem. Dankzij jarenlange campagne ervaring voor organisaties in branches zoals travel, education, recruitment en zakelijke dienstverlening weet ik als geen ander wat er nodig is voor optimaal rendement uit je campagne. Uiteraard ben ik Google Ads certified.