Twitter is een interessant online marketing kanaal voor veel B2C en B2B adverteerders. Wist je dat Twitter door zo’n 2,8 miljoen Nederlanders gebruikt wordt en dat één op de drie Twitter zelfs dagelijks gebruikt? Dat is veel meer (1.132.000) dan het aantal Nederlanders dat LinkedIn dagelijks gebruikt (771.000) Twitter is daarom voor veel adverteerders een interessant online advertentiekanaal.
Waarom adverteren op Twitter
Twitter kun je heel doelgericht inzetten:
- Bereik
- Naamsbekendheid
- Videoweergaven
- Websiteverkeer
- Twitter volgers
- Interacties met een tweet
- Promotie mobiele app
Targetingmogelijkheden Twitter
Op de volgende manieren kun je de doelgroep met een Twitter campagne targeten:
- Demografie: leeftijd, geslacht en locatie
- Trefwoorden: kies trefwoorden die je doelgroep gebruikt in tweets
- Evenementen: evenementen waar je doelgroep in geïnteresseerd is
- Gespreksonderwerpen: waar praat je doelgroep over op Twitter?
- Lookalikes van volgers: ‘dubbelgangers’ van een Twitter account,bijvoorbeeld de concurrent
- Films en tv-programma’s: over welk films en series tweet je doelgroep?
- Accounts: welke Twitter accounts worden momenteel door jouw doelgroep gevolgd?
Campagne opzetten Twitter
Ik ben gespecialiseerd in online advertising en heb veel ervaring met adverteren op de social media kanalen Facebook, Linkedin en Twitter. Niet alleen adviseer ik graag welk online kanaal het beste past bij jouw doelen, ook help ik je graag met:
- Het opzetten van een nieuwe Twitter campagne
- Het campagne management
Twitter adverteren uitbesteden
Ontbreekt de tijd of kennis, maar wil je wel het maximale uit je online marketing budget halen, dan is het slim om het campagnemanagement uit te besteden aan een specialist. Neem contact op voor meer informatie of een offerte op maat.