De perfecte website bestaat niet, maar er zijn wel veel dingen die je kunt doen om de conversie te verhogen. Wat zijn de ultieme conversie killers en hoe voorkom je ze?
8 Ultieme conversie killers
- De website is niet mobile friendly. Als een groot deel van je verkeer mobiel is moeten mobiele bezoeker natuurlijk wel kunnen converteren
- Verplicht aanmaken van een account. Bied altijd de mogelijkheid om zonder account te kunnen bestellen
- Onvoorziene kosten zoals extra verzendkosten. Vermeld verzendkosten niet pas op de betaalpagina, dat leidt tot irritatie
- Te lange levertijd
- Onvoldoende betaalmogelijkheden. Bied zoveel mogelijk betaalmogelijkheden aan zodat de favoriet van je klant er altijd bij zit
- Gebrek aan onderscheidend vermogen. Communiceer je USP’s en zodat de klant weet waarom hij bij jou moet kopen.
- Onduidelijke navigatie. Leg de rode loper uit en laat je klant niet verdwalen
- Ingewikkeld betaalproces. Gebruik korte formulieren en keep it simple
Welke conversie killers zie jij zoal?