De perfecte website bestaat niet, maar er zijn wel veel dingen die je kunt doen om de conversie te verhogen. Wat zijn de ultieme conversie killers en hoe voorkom je ze?

8 Ultieme conversie killers

  1. De website is niet mobile friendly. Als een groot deel van je verkeer mobiel is moeten mobiele bezoeker natuurlijk wel kunnen converteren
  2. Verplicht aanmaken van een account. Bied altijd de mogelijkheid om zonder account te kunnen bestellen
  3. Onvoorziene kosten zoals extra verzendkosten. Vermeld verzendkosten niet pas op de betaalpagina, dat leidt tot irritatie
  4. Te lange levertijd
  5. Onvoldoende betaalmogelijkheden. Bied zoveel mogelijk betaalmogelijkheden aan zodat de favoriet van je klant er altijd bij zit
  6. Gebrek aan onderscheidend vermogen. Communiceer je USP’s en zodat de klant weet waarom hij bij jou moet kopen.
  7. Onduidelijke navigatie. Leg de rode loper uit en laat je klant niet verdwalen
  8. Ingewikkeld betaalproces. Gebruik korte formulieren en keep it simple
Welke conversie killers zie jij zoal?