Adverteer jij wel in Google maar nog niet in Microsoft? Misschien een gemiste kans! Waarom? In deze blog lees je 5 redenen om op zijn minst eens een test te draaien met Microsoft Ads (voorheen BING).
Waarom adverteren in Microsoft Ads
- Op Microsoft is minder concurrentie en daarom zijn de klikprijzen lager vergeleken met Google. Ga uit van ongeveer 30-40% lager
- Het marktaandeel van Microsoft Ads groeit. In Nederland is het marktaandeel ongeveer 7% maar bijvoorbeeld in de US is dat al zo’n 17% en in de UK zo’n 11%
- Het is super makkelijk om te starten met Microsoft Ads. Als je al een Google account hebt, kun je met 1 druk op de knop campagnes importeren in Microsoft. En je kunt zelfs instellen dat dat automatisch wekelijks herhaald wordt
- Je vergroot je bereik; want er zijn mensen die Google niet gebruiken maar Microsoft wel. Simpelweg omdat Microsoft de default zoekmachine is op hun device
- Omdat Microsoft sinds 2016 eigenaar is van LinkedIn is, kun je met Microsoft Ads targeten op LinkedIn-profielinformatie. Zo kun je klanten targeten op basis van hun bedrijf, industrie of functie. En dat kan niet op die manier bij Google
Heb je hulp nodig bij het opzetten van Microsoft Ads campagnes? Ik help je graag.